Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 12 februari 2011

Drie jaar alweer

Keuken voor en na
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Schuurdeuren voor en na
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Voor-keuken voor en na
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Slaapkamer voor en na
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Deze maand is het precies drie jaar geleden dat we spontaan ons huis gekocht hebben. De sleutel kregen we pas in juni, maar alles is in februari 2008 in gang gezet. In die drie jaar is er veel veranderd, het huisje is steeds meer 'ons' huis geworden, de plek zijn we steeds meer als 'onze' plek gaan beschouwen, bijna al onze vrije dagen worden gebruikt om richting Frankrijk te gaan, zo gaat ook ons 'spaargeld' bijna allemaal richting Frankrijk. Financieel is het ons eerlijk gezegd enorm meegevallen, natuurlijk gaat er aardig wat geld in zitten, maar drie jaar geleden dachten wij dat het allemaal wat krapper zou worden. Gek genoeg valt dat enorme mee, we hebben nog altijd dikbelegde boterhammen en zijn nog niet failliet. Wel zijn we begonnen met zegeltjes sparen bij de kruidenier, zogauw het boekje vol is hebben we weer een dikke volle tank, dit scheelt weer een beetje op de kosten. Dat alle vrije dagen opgeslobberd worden vinden we wel eens vervelend, we hebben ALTIJD te weinig hiervan, vinden wij zelf. Dat het steeds meer ons huis en onze plek geworden is ervaren wij een beetje met dubbele gevoelens. Er zijn in die drie jaar, tijden geweest dat we in Nederland haast vergaten om te genieten, omdat we continu bezig waren met het uitkijken naar de volgende keer dat we weer die kant opgingen. We leefden als het ware van de éne vakantie naar de andere. Langzaamaan word dit nu wat gemakkelijker, ook al moet ik zeggen dat het in het voorjaar en 's zomers soms nog wel wat moeizaam is. Zitten we in Nederland te denken, hoe jammer het is dat de luiken in Pre Bonnet gesloten zijn, dat de duizenden narcissen bloeien zonder dat er iemand van geniet, dat de zon daar schijnt terwijl het hier regent en dat er nog zo hele vele leuke klusjes te doen zijn waar we misschien nooit de tijd voor hebben. Ook hebben we wel eens last van schaamte gevoelens, dat we soms ontevreden zijn omdat we er voor ons gevoel niet vaak genoeg heen kunnen, terwijl vele mensen in Nederland in een flat o.d. wonen en alleen maar kunnen dromen over lekker wat vrijer te wonen, dit terwijl wij twee heerlijke vrije huizen hebben. Na drie jaar moet ik dus wel constateren dat wij enorme bofkonten zijn en NEE we hebben er nog geen seconde spijt van gehad dat we Pre Bonnet gekocht hebben. De afgelopen drie jaar zijn ons omgevlogen, voordat we er erg in hadden.

8 opmerkingen:

Dees zei

Wow, Cilia,
Mooi geschreven.ik voel hetzelfde. En wat een vooruitgang in drie jaar! Tof!

michel zei

Hoi,Ik sluit me hier volledig bij aan.Over gevoelens gesproken kan ik nog toevoegen dat je soms een beetje moe wordt van reacties als: "Is het al klaar" of "wonen jullie er nog niet" Trouwens ik zag een aflevering van "verborgen verleden" met Liesbeth List, leuk huisje hebben jullie daar;-). Gr. Michel

Cilia zei

Hoi Dees,
Bedankt voor je lieve reactie.

Hoi Michel,
Wat enorme herkenbaar, ons word ook erg vaak gevraagd of ons huis al klaar is. Dit doe ik meestal af met:'het komt nooit af'. Wat waarschijnlijk ook zo is, hahaha. Ik heb het programma "verborgen verleden" nog nooit gezien, lijkt me wel leuk. Ooit, al meer dan 20 jaar geleden, heb ik Liesbeth samen met Ramses gezien, een leuke lieve kleine vrouw met een kei van een stem. Ik ga vast het programma nog even op uitzending gemist bekijken.

Groetjes, Cilia

Cilia zei

Hoi Michel, ik begrijp nou wat je bedoelde. Ik wist niet dat ons huis zo mooi in beeld was, hahaha.

Mirjam zei

Hallo!
Jullie huis ziet er prachtig uit en zal ook steeds mooier worden!
Groeten van Edmond en Mirjam uit Saint Nicolas des Biefs

Cilia zei

Hallo Mirjam en Edmond,
Bedankt voor jullie lieve reactie.
Vriendelijke Groet, Henk en Cilia

Cilia zei

Hoi Annette,
Leuk dat je het leuk vindt ;-), heb je nog heel wat blogjes te gaan, pffffffff.
Ik heb de eerste blogs van jou ook met veel plezier gelezen en kijk uit naar meer.
Vriendelijke groetjes,
Cilia

Cilia zei

Vond het al een beetje vreemd... 2001 ;-) Maar ach... ik neem het je niet kwalijk ;0)grapje... Maar dus je zit al in 2011... schiet op. Dus!!! Binnenkort weer een nieuw blogje op jou blog!
Veel plezier met het lezen en de groeten,
Cilia