Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 19 juli 2010

Nieuw kleurtje

De ramen met hun nieuwe kleurtje.
Ook het slaapkamerraam en de vensterbank aan de binnenkant even meegeverfd.
Wel altijd spannend, hoe het nieuwe kleurtje eruit gaat zien. Zo lijkt het trouwens ook wel leuk hè!
Zo, alles weer in een nieuw jasje. Zoom maar even in, geen verf op het glas..., keurig toch!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Al tijden zat ik te twijfelen over de kleur geel, die we op de deuren en ramen hadden. Jawel hadden, in verleden tijd dus. Aan de ene kant vond ik het wel een vrolijke kleur, dat zachtgele, maar aan de andere kant hou ik eigenlijk meer van oker geel. Zodoende toch maar een pot okergele verf gepakt, kwast erbij en het raam beneden en boven geverfd. Dat beviel ons uitstekend. We besloten om de deuren lichtgeel te laten. Maar na een paar dagen alsnog ook de deuren en het bovenlicht een nieuw kleurtje gegeven. Henk zei al dat het wel 63 ruitjes waren, ach wat maar 63 pfff... Ik moet er wel bij zeggen, dat verfen een hobby van me is, des temeer blokjes des te leuker ik het vind. Ik plak ook echt niets af of dergelijke, nee gewoon scheuren met het kwastje in het rondte. Altijd een heerlijke uitdaging om geen verf op het glas te krijgen, daar kan ik me volop op uitleven. Dus zit ik al stilletjes te denken aan de volgende kleur. Rood misschien of korenbloem- blauw, olijf-groen is ook een optie. Maar goed, het is nou oker-geel, het bevalt prima, ook al was dat zachte geel ook wel leuk...... Wie weet over een jaar of twee?

Geen opmerkingen: