Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 6 juli 2010

Hup Holland Hup

Ook wij waren in oranje stemming.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Over voetbal? Dat terwijl ik absoluut niet van voetbal hou. Nee hoor, wees gerust het gaat niet echt over voetbal of toch wel een beetje. Het was Henk niet gelukt om op tijd een schotel en tv te kopen, dus geen voetbal op tv bij ons in Frankrijk. Wel hebben we een radio, waar we een Nederlandse zender op kunnen ontvangen. Vorige week tijdens een voetbalwedstrijd vond Henk het nodig om de radio 's middags aan te zetten. Onze radio vertoond nogal wat kuren. Soms valt het geluid wat weg en soms staat ie keihard te brullen. Net die middag, een zeer warme middag, was ik bezig met het aanbrengen van crepi op de muur en Henk was veelal buiten met de riolering bezig. Met als gevolg dat ik, als absoluut geen voetballiefhebber, in het geschreeuw van het voetbalgeweld stond. Opgewonden gekrijs van de sportverslaggever, alsof er heel wat aan het handje was. Ik werd er helemaal tureluurs van. Zwetend van de warmte, onder de crepi begon ik langzaam aan te koken. Op het moment dat Henk even binnen kwam om te luisteren, kreeg hij de volle laag van mij. Zeer kinderachtig, maar soms best even lekker. Resultaat, Henk een zeer kinderachtige reactie terug. Echt twee van die kleine kinderen. Radio ging woest uit, Henk humeurig, ik humeurig, niets zeggen tuurlijk. Na enkele minuten kwamen we weer een beetje tot bezinning en hebben we keurig, als redelijk volwassen mensen, een oplossing gevonden. Radio wat zachter en alsnog "gezellig" luisteren hoe de stand van zaken was. Henk tevreden en ik tevreden en Nederland gewonnen. NOU....

Geen opmerkingen: