Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 16 juli 2010

Bombardeerkever

Dit is dus GEEN bombardeerkever, daarvoor moet je op internet kijken. Dit is een TAFELHOPPER !!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zo op een avond, het was al donker, moest ik naar de wc. Mijnwerkerslampje op mijn hoofd en buitenom naar de wc, daar aangekomen zag ik in de douchebak een kever lopen. Nou wil het geval dat spinnen, kevers en zelfs muizen die in de douchebak terecht komen er niet meer zelf uit kunnen komen vanwege de gladde randen. Sneu dus. Vaak als we na enkele weken in ons huis komen liggen er verscheidene dood in de douchebak. Erg sneu dus. Zodoende dacht ik, de goedheid zelve, laat ik deze onschuldig uitziende kever maar eens redden van de dood, door hem op een wc-papiertje uit de bak te pakken en naar buiten te zetten. Na heel veel gedoe, mede vanwege de toch wel schaarse verlichting van mijn hoofdlampje en ook omdat ik niet zo'n enorme held ben, had ik hem uiteindelijk te pakken. Heel voorzichtig met het kevertje op het wc-papiertje naar buiten lopen, spoot hij me opeens een straaltje vocht in mijn oog. Daadwerkelijk precies in mijn oog van toch wel zo'n 30 à 50 centimeter afstand. Van schrik de kever en het papiertje laten vallen, mijn oog geïrriteerd en het rook ook nog eens heel erg vies. Na enkele seconden kon ik weer wat zien met mijn oog. Direkt naar binnen gesneld, oog flink uitgespoeld en ons maar afvragen wat het nou voor een kever was. Samen zijn we weer naar de wc gegaan, zat ie alweer in de douchebak. Dit keer heeft Henk hem eruit gegooid. Een paar uur later hield mijn oog op met tranen. De volgende dag hoorden we van een vriend dat het waarschijnlijk een bombardeerkever was. Hij deed er heel nonchalant over. Dus, niet geloven tuurlijk. Thuis direkt op internet opgezocht en jawel, het was een heuse bombardeerkever. Ook wel voor de grap de Ali Chemicali van het dierenrijk genoemd. Wij wisten niet eens van zijn bestaan. Helaas heb ik er geen foto van, omdat ik wat ontdaan was, maar op internet kun je hem zo vinden. Zodoende maar een foto van een ander 'leuk' beestje.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Jeetje, dat was een klassiek geval van stank ( en pijn) voor dank!
Hoop dat je oog beter is nu??

Cilia zei

Zo ist. Daadwerkelijk stank voor dank, grrr.
Met mijn oog was gelukkig de volgende dag niks meer aan de hand.

Dees zei

GETVER! Wat een viezerd......