Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 26 februari 2010

Visite

Ik kwam nog twee foto's tegen die ik toch ook even op de blog wil plaatsen, indirect heeft het wel met ons huisje te maken. Allereerst een mooie foto van Doerak, die vaak met haar baasje meekwam naar ons huis. Helaas zullen we het komende jaar Doerak moeten missen omdat ze onlangs overleden is. Ze mocht graag mee met onze honden lopen door de bossen en wat ze bovenal geweldig vond was achter stokken aanrennen. Ik denk dat er nog wel verscheidene achtergelaten stokken van Doerak op zullen duiken het komende jaar. Verder nog een foto van een relmuis in een hazelaar, we ontdekten opeens dat ze zich ook in de hazelaars ophouden. Lijkt erg grappig, ze hangen soms om de takken heen. Klik de foto maar eens open, dan zie je er wel 1 zitten.

2 opmerkingen:

Dees zei

Hallo,

Wat is het prachtig mooi geworden bij jullie!
Die mooie grote deur is super! En ook de tommettes zie er schitterend uit.
Jullie maken er echt een paleisje van!

Mijn Frans maakt altijd dezelfde flauwe grap over die relmuis.Die kan je volgens hem herkennen aan een T-shirtje met HOULIGAN er op...
Gek genoeg heb ik hier in onze voormalige schuur nog niet zoveel (on)gedierte gezien. Behalve de beruchte Frelons, de superwespen, die deze zomer een nest in ons dak hebben gemaakt. Ze vielen vervolgens tussen de planken op je bord en op het toetsenbord van de laptop als je zat te werken.... Frans is al twee keer geprikt. Onze kinderen waren er ook niet dol op.

Volgens de buren moeten we ze bestrijden met een Bombe. Het duurde even voordat ik wist dat een Bombe een spuitbus is...... Ik zag al beelden voor me van een opgelazen voorgevel.... Als ze er komend jaar nog zijn bellen we toch de brandweer maar.
Wij zitten nu in St. Clement, ik mail je vanaf ons franse plekje.
Ik heb vanmiddag al even in de tuin gewerkt, er komt al van alles uit de grond. Ondanks de extreme koude van deze winter.
Frans is net gisterochtend teruggevlogen vanuit Egypte, waar hij voor zijn werk is geweest, maar wilde toch dit weekend weer hier zijn. Dus vannacht reden we weer de bekende route en kwamen weer moe maar heel gelukkig vanochtend in een ijskouwe ex-schuur.

Cilia zei

Oef, je begrijpt zekers wel dat wij hier groen en geel uitslaan van jaloezie. Wat heerlijk om daar weer even te zijn. Wij moeten nog een dikke maand wachten, pffff..... Met de paasdagen zijn we van plan om een week die kant op te gaan, alweer heel veel zin in. Wij hebben nog geen last gehad van die Frelons ( ik wist niet eens van het bestaan af). Er komen bij ons allerlei dieren voor, gelukkig nog geen enge superwespen, trouwens wat me ook verbaasd is dat er bij ons ook bijna geen prikmuggen voorkomen.

Zeg Dees wij wensen jou en Frans hele prettige dagen daar in jullie ex-schuur toe en een goede terugreis( wil je tuurlijk nog niets van horen).

Groetjes uit druilerig Nederland,
Henk en Cilia