Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 4 februari 2010

Het begin

Januari 2008, op het Internet aan het surfen. Zag ik op marktplaats een prachtig kasteel te koop dus even naar de website van de makelaar, lekker wegdromen over een kasteel, ook nog maar even verder gekeken wat de makelaar verder nog op zijn site had. Plots zag ik een huisje wat er voor mij op dat moment helemaal uitsprong. Een huis midden in de bergen, helemaal afgelegen in het bos, natuursteen, luiken met blokjesramen, een oude schouw, veel grond erbij, goede muren en een goed dak. Ook wel een paar minpuntjes, geen elektrisch, geen waterleiding en van binnen moest alles opgeknapt worden. Maar toch!!!! En dat alles voor een prijs die voor ons naar alle waarschijnlijkheid wel op te hoesten was (vraagprijs was 69.000 euro), niet dat we dat geld liggen hadden, helaas, maar we hadden wel een enorme overwaarde op ons huis in Nederland, wat wel wat perspectief bood. Nadat ik het geheel een paar keer doorgelezen had heb ik mijn vriend van bed geroepen, het was ondertussen 1.30 uur 's nachts. Hij vond het ook erg leuk en is daarna weer op bed gegaan. Zelf heb ik direct een mail naar de makelaar gestuurd, of het huis nog te koop was. Daarna was het dus afwachten.
Best wel eng omdat we eigenlijk helemaal niet van plan waren om een huis in Frankrijk te kopen, we vonden het wel altijd prachtig mooi in Frankrijk en droomden ook wel eens over een huis of kasteel daar maar waren niet serieus van plan om daar iets te kopen. Spannend.

Geen opmerkingen: